Quote of the Day

Every true genius is bound to be naive.
Friedrich Schiller

A letter from the heart.....

Love all of you who are still supporting me, thanks a million.


Wednesday, August 11, 2010

mega project II

Keh keh keh sebab itu lah kami tak accept orders during Ramadhan :P

Oklah, satu sebab kenape kitorang tak dapat buat order orang sebab kitorang tak boleh stay kt ofis lame2. Nak bukak puase kot! Hahaha lagipun, letih laaa bulan puase nak buat semua tuu *macam laa banyak sgt kan*

Anyway, another thing yang buat kitorang tak dapat buat order korang is nak buat mega project untuk memantapkan diri masing2 keh keh keh geli ketiak oii!! Tapi itulah realitinya. Mase ni laa time nak try design baru ke, nak improve ke, blaja benda baru ke kaannn?? Practice make perfect :D

Macam aku nih yang baru amateur, buat setakat gulung2 bulat bentuk boleh laaaa! So, last nite aku ade post kan kad yang aku buat tu yang belajar from Aini, aku try nak buat yang lebih advance.

Below some steps yang aku ingat nak capture, kalau rase teringin nak buat ape salahnye tapi a bit challenging jugak ah! Sakit jiwe aku.

1. Kena laa wrap cardboard tuuu dulu. Kaler choice depend
laa dekat orang yang nak buat tu.. aku amik hitam aje, sonang!

2. Base die aku amik kaler putih je sebab base memang white is my fav kaler!

3. Draft dulu tulisan yg kite nak dekat ketas lain.
Nanti buruk pulak kan dekat base kite tuuu :P

4. Ohhhh siapp!! Siap lekat huruf tu je laaa hehehe
Untuk yang ni aku nak tambah shadowing cun sikit *perasan*

5. Baru laa letak border, mesti letak elok2.
Buat border pun ade skill gak sebab before this aku pun tak tau!!

6. Taadaaa!! Siap pun border! Penat giler kot. 
Baru 3 huruf! Fuhhh

7. Baru laa start nak buat design. Buat laa ikut suke.



Setakat ni aku baru siap sikit ajee.... penat kot nak mengadap mende tuuu jee.

Geram jugak sebab lambat sangat nak dapat hasilnye! Tapi aku nak buat cantik2 so aku boleh gune letak kat bilik as decoration weeee~~~~~~

Lesson learned today : Be patient! U'll see what u'll get soon enuf :D

No comments:

Post a Comment